fredag 14 maj 2010

Ingen rök utan eld

Jag hade sett fram emot att kunna jobba i trädgården hela dagen, eftersom jag är själv hemma. Vädret har dock inte varit särskilt stabilt de senaste dagarna och det regnade i natt, vilket inte gjorde trädgården särskilt inbjudande att arbeta i. Däremot borde det vara ett utmärkt väder för att elda gamla pinnar. Vi har en ansenlig samling sådana som vi har lagt under tak för att de ska vara torra just till en dag som denna. Min lilla eld bakom garaget tog sig bra, men efter en halvtimme började det regna ganska kraftigt, så jag blev bara av med några få famnar kvistar. Som en bieffekt lyckades jag, åtminstone för en stund, röka ut den stackars duvan som byggt bo på de arkiverade brädorna i garaget.

Duva Björk
Ormbunke Stjärnmagnolia

Genomblöt och rökdoftande gick jag in. Efter ett par timmar slutade det regna och det blev i alla fall möjligt att gå ett varv och fota några aktuella favoriter. Stjärnmagnolian nere till höger hoppas jag ska kunna återkomma i utslaget format.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar